2020: Läbikukkumine pani lambid põlema

ÕF EHA
Tallinna 21. Kool
Juhtmevabad disainlambid

Liikmed: Lotta-Lorette Kalmaru, Karl-Juhan Kangur, Kaisa Kumpas, Lisett Sigur, Oliver Sild

Ehast pidi tulema alguses hoopis teistsugune, omamoodi maailmapäästmise lugu. Või vähemalt toiduraiskamise vähendamise lugu. Noored olid loomas platvormi, mille kaudu restoranid saanuks õhtu hakul anda teada oma ülejäävast toidust, mida siis vähem kindlustatud või lihtsalt kokkuhoidlikud inimesed odavama hinnaga oleksid ostnud. Mõeldud, tehtud. Või õigemini – ei saanud tehtud. Loendamatud käigud erinevatesse restoranidesse andsid tulemuseks, et Tallinna restoranidele ei paku see huvi. Ostjaid oleks seevastu leidunud küllaga. Turu-uuring oli võtnud tubli kaks kuud ning oktoobri koolivaheaja saabudes ei olnud veel ei õpilasfirmat EHA ega ka äriideed.

Ette rutates võib öelda, et küllap kahetses koroonaperioodil nii mõnigi restoran oma toonast otsust, aga teha polnud enam midagi. Idee elujõudu näitab seegi, et samasuguse platvormi lõid pisut enam kui pool aastat hiljem Tartu noored, keda saadab edu nii äris kui ka Ajujahis.

Tagasi EHA kurva alguse juurde tulles tuleb möönda, et püssi põõsasse noored ei visanud. Seni, kuni tüdrukud eelviimast koroonavaba koolivaheaega Hispaanias veetsid, ragistasid poisid ajusid ning ühel kenal päeval tuligi Oliverilt Hispaaniasse lühike ja konkreetne kõne: teeme lampe. Kuna aga raskused olid ilmselt muutunud noorte rutiini lahutamatuks osaks, otsustati taaskohtudes, et tavalisi lampe küll ei tee, vaid midagi erilist pidi neis valgusallikais kindlasti olema. Nii sündisidki akudel töötavad tammepuust juhtmevabad disainlambid. Parimaks müügiajaks – jõuludeks – aga oli valmis saanud vaid prototüüp, mida laatadel usinasti klientidele näidati ja tellimusi koguti. Pärismüügini jõuti alles Eesti õpilasfirmade laadal, kus aga kohe laada suurim käive saadi ning mõni teinegi auhind koju viidi.

Ning siis läks Eesti koroonalukku. Alles oli hakanud EHAl hästi minema, ja nüüd … taas kord kõik ümber mõelda ja ümber teha. Muutus kogu müügistrateegia ning isegi sihtrühm. Ning ime-ime: veebimüük oli kordades varasemast edukam. Kogu probleemi lahendamist ja ideaalset meeskonnatööd kroonis koroonaaja virtuaalvõistluse võit ning virtuaalne Euroopa võistlus plaanitud Portugali asemel.

Vahepeal oli EHAst saanud pärisfirma ning seda mitte ainult Eestis, vaid ka USAs. Viimane on siiski oma tegevuse lõpetanud ning parim asi, mida noored sellest kogemusest õppisid, on veendumud, et Eestis on ettevõtlusega alustamiseks ikka üks tore paik!

Previous
Previous

2021: Revolutsioon kettagolfis

Next
Next

2019: Juuksehooldus lööb laineid Eestis ja Euroopas